Jul-En är här!

Efter många om och men & en rad diskussioner så valde vi att skippa julgranen i år.
Och nu när jag skriver den meningen så känns det liksom som att tomten kommer inrusande genom balkongdörren, hugger mig med en kniv i magen, vrider om, varpå han pissar mig rätt i fejan och skiter i brevlådan innan han drar vidare! FÖRLÅT TOMTEN!
Men det finns goda skäl till varför vi i år väljer en alternativ julgran.
Vi kommer ju inte att vara hemma nästan NÅT över julen, varför ska vi då bidra till skogens undergång genom att bara låta den stå där utan att nån är hemma och tittar på den?

Näe, i år väljer vi att ha en Jul-en istället! Den är mindre, smidigare, barrar mindre (inget alls faktiskt), inga julgransbollar för foppa att pilla ner och leka med, miljövänligare, allergivänligare (och nu känns det endast som jag hittar på skäl för att dämpa mina innersta känslor)

Klart som faan man ska ha julgran!
Men inte i år.
Nu jag inga kulklappar får.
Jag kommer grina tills mina ögon får sår.
Jag inombords över detta beslut dåligt mår.
Men det är så det går, när vi åker bort och julefrid får.









































Pyss och hej!
/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0