Blir inte alltid som man tänkt sig!

Har just kommit hem efter en fisktur där inte allt gick som planerat!
Gud vad jag har skrattat!
Vi lånade Martins båt idag eftersom team Russiabåten är under pimpning än.
När vi kommer ut till båten packar vi i allt vi hade med oss, har dock inte förstått vaför man ska ha med sig 7 olika fiskespön, men det lämnar vi!

Nu börjar det roliga.... När vi ska starta motorn så startar den inte på första försöket, vi testar igen, samma sak där, på tredje försökte så slits startsnöret av (förlåt martin) och hoppet för en skön dag runt sjön gick upp i rök, besvikna börjar vi ro en bit ut till en liten vik där vi ankrar så att vi kan sätta oss och meta, efter en stund så känner vi att vi rör på oss, jag drar då upp ankaret, men det gick lite lätt tyckte jag och när repet kom upp till ytan så märker jag att ankaret är borta!   (förlåt igen martin)  Nåväl, vi drev runt en liten stund och Alex var västa storfiskaren, 4 abbarn och 1 mört fick han idag!

Sen lägger jag mig och solar då alex ropar -titta mamma!!   Jag tittar upp och ser att ena åran flyter 7 meter bortanför båten, då var som måttet rågat och jag kunde inte sluta skratta!!  
Alltså jag tror inte det var våran dag idag!!  Ha ha ha ha

Åran lyckas vi iallafall få tillbaka Martin så den behöver du inte oroa dig för ;)

//Regina


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha! Kan inte sluta skratta!

Skulle ha gett nästan vad som helst för att få se hela spektaklet...

2009-06-27 @ 17:20:35
URL: http://mammajenny.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0