Trött och less!

ÅHHHH! Kan det inte bara bli helg NUUUUUUUUU?!

Jag är så förbannat less på det vi håller på med nu, men nu återstår bara en dag till av nötning och sedan får det bära eller brista på tentORNA på måndag (för tro inte att vi bara skriver en åt gången..neeeej neej)

Jag längtar så fruktansvärt mycket efter en dag då man bara kan ta vääärldens skönaste sovmorgon och sedan få spendera den PRECIS hur man själv vill. På lördag ska jag ha en sån dag har jag tänkt! :)

Nu ska jag snöra mig i soffan och kurera min huvudvärk. Och om ni också känner för att härma mig och skaffa lite headache så följer här ett sätt att göra det på: (Svar skrives i kommentatorfältet)

Flukonazol är ett antimykotikum som hämmar CYP3A4 och fenytoin är ett antiepileptikum som inducerar CYP3A4. På vilket sätt kan respektive substans påverka plasmakoncentrationen av kalciumantagonisten felodipin (ett blodtryckssänkande läkemedel) som metaboliseras av CYP3A4?

Tjingtjong /Bea

Kommentarer
Postat av: Evelina

Bea det skrämmer mig att jag vet att det är detta jag har att räkna med om ett halvår ( HJÄÄÄÄÄLP!)



Lycka till söta du. Tänk så skönt när det är avklarat! :)

2009-10-15 @ 18:49:53
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/
Postat av: Bea

Hehe, men du kan vara lugn Ewe. Jag spädde på, för sådär mycketska vi egentligen inte kunna :P Skulle bara låta smart. När man inte äre måste man ju låtsas! ;) Hoppas praktiken gått kanon! Jag har ju omv gr.-tentan som jag skrev om du vill låna och spana? KRAM

2009-10-15 @ 19:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0