Vuxenpoäng *katschiiing*

Av nån anledning har jag fastnat för "Fallet", en serie på svt som dramatiserar flera kända rättsfall i Sverige. Igår handlade det om Rödebyfallet. (jaaa, ja håll väl på vara mig till åren när jag börjar se SVT-serier, hihi)
Jag är inte så jädra allmänbildad och hade egentligen ingen koll på vad det här fallet handlade om, men jag hade ju hört talat om Rödeby.
Hur som helst så handlar det om en familj som under flera års tid blivit trackaserade av ett ungdomsgäng genom att dom bland annat ringt och hotat familjen mitt i natten, ibland flera gånger samma natt. Barnen har mobbats i skolan och hela familjen har bara trackaserats så jädra mycket. Pappan har blivit helt deprimerad av detta och äter medicin för att överhuvutaget klara livet.
En natt kuliminerar allt och det rinner över för pappan när ungdomsgänget kommer upp för jävlas. Han skjuter då en av killarna i panik och en skadas svårt.
Under alla dessa år har polisen i stort sett bara nonchalerat hela grejen, och trots att familjen upprepade gånger anmält de här ungdomsgänget, så har det inte hänt nåt.

Jag var så förbannat arg när jag hade sett serien, och jag brukar verkligen inte beröras SÅ mycket av sånt här..
Pappan dömdes slutligen till dråp, och egentligen är det är väl riktigt eftersom det inte få gå så långt att man dräper nån, men i det här fallet kände jag verkligen "rätt åt er, ungjävlar!" (hehe, näedå, jag är inte irri :P)

Serien kan ni se här om ni vill:
http://svtplay.se/t/116721/fallet_-_fyra_rattsfall_som_skakade_sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0