Krukväxter

Vattnar man inte sin krukväxter så kommer dom förmodligen att dö tillslut.
Men vattnar man dem, planterar om dem då och då, ger dem näring, samt sjunger någon koldioxidladdad sång för dem då och då, så kommer dem växa och blir stora, ståtliga blommor.

Jag har inte gröna fingar för fem öre, så tänk om jag tar död på dem? 
Man kan faktiskt vattna ihjäl blommor också, för det har jag gjort flera gånger. Stackars blommor liksom! 
Eller tänk om jag vattnar dem sådär lagomt bra och att det resulterar i att dem blir så stora att jag inte längre kan behålla dem? 

Jag vill inget av det! Jag vill bara att mina blommor ska vara sådär alldelens lagoma. Inte för stora. Inte för små. Inte se vissna och ledsna ut, utan vara glada och ståtliga!

/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0