Action!

Visst, det är hemskt med bränder, alla som kan ta skada av det mm, mm!!!
MEN, det är ändå ganska spännande :)

Låg vid poolen när jag tyckte att det började lukta bränt, började kolla mig omkring, tänkte att det kanske var "min kompis brors flickväns lillasyster" som hade rökt och fimpat ciggen i skon under solstolen eller nåt, men sen då börjar jag höra sirener från alla håll, ställer mig upp och tittar ut över staketet och ser bara rök, en liten adrenalinkick fick man, började tänka, ska vi springa dit och kolla, eller ska vi ta vårat värdesaker och bege oss en bit bort, för så nära var det!
Men alla blev beordrade att gå in på hotellrummen och stänga alla dörrar och fönster.
Vi gjorde detta, men vi hade "turen"? att ha balkongen mot branden så vi kunde se allt ändå, vi prövade gå ut på balkongen för att se liiite bättre, men valde snabbt att gå in då flisor från elden haglade in och vi blev duschade av vattnet som helikoptern släppte, men nu är det ingen fara iallafall.... elden verkar vara släckt och vi kan återigen gå ut i hettan, även om det fortfarande luktar väldigt illa!  :)

Tog några bilder......















Inte varje dag man får vara med om sån här action!!  :)

// R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0