My new name: Bea McGyver

Igår när vi städade uppe i lokalen efter the supriceparty of the year, så sa vi till varandra typ hundra gånger; "Vi får IIIIINTE glömma tårtan i kylen".
När vi packade ur bilen på uppfarten tittade jag och Huss på varandra och sa i kör: "FAAAN! Tårtan!". Och i den stora brevlådan med pyttelitet hål uppe vid lokalen hade jag stoppat nyckeln, precis som vaktisen sagt att jag skulle göra när vi städat klart.

Jag gjorde nå snygga anordningar, bland annat en tång med ett snöre knutet i varsitt handtag, medans Huss stod och garvade och kallade mig Bea McGyver och Gadget om vartannat, haha! Åkte sedan upp till lokalen och inledde operation "Rädda tårtan - Rädda kvällsfikat". I stället för att känna mig som McGyver, kände jag mig mer som en unge som kör "klo-maskinerna" på festivalerna och försöker fiska upp mjukisdjur. Ungefär lika bra gick det också.
Jag tog sedan till "säkerhetsnålstricket". Jag använde den som en metkrok och tre minuter senare hade jag fiskat upp nyckeln och kunde gå in i lokalen igen och hämta tårtan.

Nu, såhär 20 timmar senare, ska jag dra dit igen och fiska. Operationen heter nu "Rädda strömkabeln - Rädda Beas karriär som fritidspion". Min strömkabel till datorn ligger nämligen snyggt och prydligt där inne ;)
Minnet är bra men kort!

/B



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0