När cykeln går skybala-tungt och ögonfransarna klibbar

Fick chocken i morse när jag fick höra att tempen stod på -27,8 grader. Han där uppe verkar inte ta hänsyn till att jag ska cykla på morgonen :( Men he va baarra att klä sig och he sig ut i bliiian! ;)
Sjukt är vad den här kylan är, och LESS på den här kylan är vad jag är!
Nu får det förtusan bli sånna där sköna, mysiga vårvinterdagar med sol (ja, de är det visserligen nu med, men de skadar ju inte om den värmer lite) med korvgrillning och slappning!

Jag har nog inge trevligare att skriva om idag än vädret.
Eller jo, jag har lärt mig ett nytt ord - skybala (men fråga inte om stavningen, den har jag inte lärt mig, hehe).
För intresserade så betyder det skit. Alltså, skit som i bajs, och sånna ord gillas, haha!

Näe, off to work för fröken Berg, endast 34 h kvar att jobba i veckan!

Puss / B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0