Piiiiniiiit!

Det blev en låång skön sovmorgon och så en tur med brudsen på stan en sväng! En lördag precis i min smak, och bäst av allt - den är inte slut än! :)

Idag hade min shoppingådra god blodförsörjning så det blev en massa inhandlat. Två tunikor på VeroModa, en jättesöt puffärmströja på HM, en jeansshorta från Gina och en massa andra smått & gott. Så nu ska jag vika in allt fint i min nystädade fina garderob! ;)

Det hade dock varit sjukt intressant att sätta pulsklocka på mig när jag skulle hem från stan. Jag hade parkerat nere i Brinkengaraget, så jag traskar fram till bilen och börjar trycka på centrallåsnyckel för att få upp pärlan. Inget händer. Jag trycker och trycker och trycker. Inget händer. Efter typ tusen försök fick jag den brillianta idén att testa LÅSA upp bilen i nyckelhålet. Jag hade nånstans i bakhuvet att pappa nångång sagt att det ska minsann inte göra, men jag tänkte att "jag testar!". Sagt och gjort. Jag stoppar in nyckenl och vrider om och billarmet brakar igång i en härlig stämma. Det var då jag kom på att pappa sagt; "det går inte låsa upp med nyckeln, då går larmet på nya bilar", men det är ju lätt att vara efterklok :P
Där står jag iallafall med en puls på säkert 200 och trycker som ett psyk på bilnyckeln. Det ekar sjukt mycket av larmet, men som tur var så var det rätt lugnt med folk där nere. Efter ca 10 min får jag dock av larmet, då nyckeln huxflux fick för sig att funka igen! THANK GOD!
Jag hade hunnit börja tänka: "Jamen, jag går på clas ohlssons och köper nya batterier, och så får väl biljävlen stå här nere och blinka och tjuta", men jag klarade mig.
Jag tror jag ska byta batterierna nu faktiskt ;)

Nu kommer pappa och jag ska leka lite frisör ;)

Ha en mysig lördag! /B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0