Regler hit och dit!

Nån som kan alla regler om giltighetstid på pass??

Bea frågade mig om jag hade ett giltigt pass,  -Ja svarade jag, men när jag gick och kollade så går det ut i Augusti 2010, å vissa länder kräver att passet är giltigt 6 mån efter hemkomst!

Sen går jag in och läser på polisens hemsida att:

-Pass utfärdade före 1 oktober 2005 är giltiga i tio år - om personen var över 18 år när passet utfärdades.

Ja, mitt pass utfärdades 20/11 2002, å ja, jag var över 18.

Hur kommer det då sig att mitt pass går ut 10/8 2010???

Då är det ju bara giltigt typ 7,5 år!

Fattar ingenting!

//R


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det varierar mellan olika länder, men jag sökte och hittade detta "Ett giltigt pass måste alla som reser till Turkiet ha med sig och det måste även vara giltigt minst 6 månader från ankomstdatum i Turkiet." På http://www.destinationturkiet.se/artiklar/fakta-om.html



Annars kan du ju alltid ringa till polisen och höra, dom borde ju veta

2010-02-12 @ 17:19:19
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0