Deepshit a´la Bea

Ibland när jag ligger i min säng på jobbet och inte kan sova (som igårkväll, efter att jag mycket klurigt tagit en 2 ½ h powernap från halv fem till sju :P) så brukar jag ha en tendens att bli väldigt djup och överanalyserande. Det kan handla om allt mellan att lösa världsproblemen till vad meningen med livet är.
Igår låg jag där i sängen och undrade över hur livet hade kunnat se om man gjort andra val. Tänk om jag valt en annan gymnasieutbildning?! Tänk om jag fortsatt med fotbollen och inte börjat spela innebandy?! Tänk om jag hade hunnit med bussen, när jag istället missade den?!
Det känns som att ens liv till största del handlar om tillfälligheter och sammanträffanden. Om ödet.


För en massa år sedan minns jag att jag och min barndomskompis Johanna satt och såg en film – Sliding doors. Ingen höjdarrulle direkt, men jag minns den. Man fick följa hennes liv både när hon hann med tunnelbanan och kom fram till jobbet och fick beskedet att hon fått sparken, och när hon missade tunnelbanan och kom hem till sin man och fann honom med en annan kvinna. Nu känns det som att det bara var negativa saker som hände, men allt förde faktiskt något gott med sig ;)


Jag ångrar verkligen inte ett skit av det jag gjort i livet. Jag är stolt och glad över dom val jag gjort, och det känns inte som att jag velat ändra på någonting. Men dom ofrivilliga, som jag inte kunnat påverka, hade dessa kunna få mitt liv att se helt annorlunda ut?  Dom frågorna kommer man aldrig få svar på, eftersom livet bara kan ta en väg åt gången, men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag är nyfiken.. ;)



/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0