Det känns som jag tappar luften alldelens för ofta nu...

Luften har gått ur mig många gånger den senaste tiden.
Idag fick vi tillexempel veta att typ 95% av klassen måste komplettera examinationsuppgifterna. Och det är väl ingen slump att alla som godkändes var i samma grupp och hade haft en annan examinator som rättat uppsatserna...

Jag hatar att misslyckas. Det är det absolut värsta jag vet. Jag vet att alla nån gång gör det, för ingen kan vara perfekt och felfri, men jag skäms så sjukt mycket när jag misslyckas.
Precis så kändes det när jag for på varslingsmöte på kommunen också. 
Det är som att vandra in där med svansen mellan benen, som att det vore ett personligt misslyckande, trots att jag inte kunde ha gjort ett skit åt saken. 

Nu ska jag göra mig klar och åka på Edda och få komma på andra, trevligare tankar.
Och sen tycker jag den här tråk-karusellen kan få sluta nu. Det är inte roligt längre!

/B

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hatar precis som du att misslyckas. Jag tycker att det är fruktansvärt pinsamt. Men vet du vad, du är en av få människor i denna värld som jag ser upp till och kan tänka "sådär vill jag vara en vacker dag" Den glädje du sprider, hur lättsam och öppenhjärtad du är och hur du alltid får en att le när man träffar dig.



Jag förstår att motgångarna är jobbiga, och det är inte alls konstigt. Men du, jobbet är ju som du säger, du har inte gjort något. Så det kan du bara skrika och vara arg på någon annan för. Och skolan, om typ 95% måste göra om det, så är du ju inte själv, kanske att ni missuppfattat uppgiften. Lärarna kanske inte varit tillräckligt tydliga. Hur som helst så får du inte trycka ned dig själv.



Bryt ihop och kom igen, jag vet att du klarar det.

Skickar en stor kram och en liten spark i baken :)

2010-01-08 @ 19:39:10
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/
Postat av: Anna

Byt examinator. Be den som examinerade de godkända uppgifterna att titta på din också. Du har rätt att byta examinator. Jag gjorde det en gång och gick från ett U till ett VG... Det lönar sig att vara lite "besvärlig" ibland. ;)



Å vad gäller jobbet tycker jag det är jättetråkigt. :( Kommunen tappar så mkt värdefull kompetens. Alla 60+ borde få gå i pension i förtid i stället. För om några år kommer de att stå där med för lite personal å då är det ingen som har arbetslivserfarenhet...



Men se ljuset i tunneln - När du är färdigutbildad kan du gå in å bajsa på personalnämndens chefs skrivbord å börja jobba åt landstinget i stället! ;)

2010-01-08 @ 21:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0