Tävlingsdjävulen i mig!

Jag känner av smashar-armen idag vill jag lova, men hur kul är det inte med beachvolley? :) Jag hinner från sommar till sommar alltid glömma bort hur roligt det faktiskt är. Sen gör det ju inte saken sämre när man vinner ;) Jag är ju trots allt tävlingsmänniskan nummer ett.

På tal om tävlingsmänniska. Berättade jag förresten om förra veckan när jag skulle till jobbet? Jag hade varit och skjutsat ner Regina till stan, och när jag står i högerfil vid trafikljusen vid max och ska svänga norrut efter E4:an, så kommer det en sportig bil med fyra killar i och kör upp och ställer sig jämnsmed mig. Ägaren till bilen har nog stått hemma i pappas garage och putsat & polerat den i åtskilliga timmar. Fälgarna vittnade även om att killen troligtvis har ett jävligt bra avlönat sommarjobb, eller så hade pappan ett finger med i spelet där med.

Dom spanar in volvon och tittar sedan på mig och ler ett "lilla gumman, vi vet att tjejer inte kan köra bil"-leende.
Jag log tillbaka.
Ljuset slår över från rött till gult. Jag petar in ettan och ljuset slår över till grönt. Redan tio meter in på E4an har jag ett försprång på en fyra fem meter, och killarna lyckas aldrig ta sig ikapp.
Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv. Vissa segrar är helt enkelt skönare än andra ;)

Puss på er! /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0