Jag älskar att hata bloggar, och tvärtom.

Tro mig, jag läser bloggar. Jag läser måååånga bloggar. Jag har, om sanningen ska fram, en lista med  ett 70-tal bloggar som jag dagligen går igenom. Den kallas ”Spionagemappen” och jag är rätt säker på att du också har en. Enda skillnaden är nog bara att din heter något mesigt och fantasilöst som ”Favoriter”?! ;)


När det gäller det här med bloggar så har jag, som du kanske förstått, inget direkt urval när jag väljer vilka jag ska läsa. Det är allt från kändisars modebloggar till vanliga svensson-bloggar. Jag sväljer allt. Som en bulimiker. Skillnaden är att man som bloggberoende inte kan spy ut all skit när man är klar. Jag vet att det kommer göra ont att gå igenom allt, men det ger någon slags njutning. Hade jag varit 14 år och lyssnat på syntpop hade jag säkert skurit mig själv istället.


Men jag kan berätta för er att det är mycket skit man går igenom. Och varför läser jag? Jo, för att jag hela tiden glömmer att radera adressen från listan och när jag väl är inne på min superlista så sker klickningarna systematiskt och okontrollerbart. Jag blir liksom ett klickande bloggmonster!


Det vore därför så himla bra om alla bara försökte se sig i spegeln, leta det där som kallas självinsikt och inse att alla som inte borde blogga slutar med det. Enda anledningen att jag håller på är att jag är så rädd för knivar. Och hatar syntpop.


/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0