Jag älskar djur, men det finns gränser.

Det är så mycket som får mig att må så fantastiskt bra just nu!

- Solen skiner
- Våran lägenhet är klinisk ren (tack vare mjölbaggarna om man nu kan säga "tack vare..")
- Jag har sommarlov. (har jag sagt det förr?)
- Jag ska äta min smarriga skagenröra & rostat till lunch.
- Vi håller på att planera något som får mig att bubbla av lycka inombords.


På minuslistan ligger de miljarder mjölbaggar (ok, jag överdriver..) vi påträffat i vårat kök. HUVVA så vidriga! Vi har därför tvingats kasta allt ur skafferiet då vi inte vet hur dom smugglat in sig i vårt skafferi. Sedan har dom jäklarna fjuffat med varandra och skaffat larvungar! Inte helt oväntat är dom skickliga flygare också, så dem har hittat in i andra skåp också. Behöver jag säga att jag sitter & hurvas när jag skriver detta?
Gårdagen ägnades därför åt att städa, städa lite till, och så städade vi lite.

Köket var inte ens skitigt innan, men nu har vi måstat plocka ur alla skåp, diska upp ALLA saker och dammsuga & torka rubbet.
Anticimex är kontaktade & nu ska vi skicka in larver & baggar för analys, och om dom anser att de behövs så ska dem komma & bespruta rubbet. Bara jag blir av med kräken är jag nöjd!



Puss & hej! /B


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det börjar klia på min kropp..

2010-06-08 @ 16:50:03
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/
Postat av: Maria K

Huvva, jag ryser

2010-06-09 @ 07:44:45
Postat av: Rigge

Bea, du är för SNÄLL! du måste lära dig att säga nej till endel som vill vara dina kompisar! ;-) Man kan inte acceptera vad som helst, och att de var fräcka nog att fjuffa hos er också!! men FYYYY!!!

2010-06-09 @ 18:41:12
Postat av: Sarah

Vilken tur att jag inte sov över när du hade fest. Tänkt om man blivit våldfjuffad av en sådan där! En rödhårig mjölbagge låter som att det borde gå mot evolutionen, på alla sätt och vis.

2010-06-09 @ 22:30:53
URL: http://spaggl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0