Om att snubbla på mållinjen, återfå balansen, resa sig, och gå i mål som vinnare!

Det är så jag känner mig nu. Som en vinnare.
Det var aldrig någon tävling, men jag känner att jag gång på gång får den upprättelse jag förtjänar.

Det går inte in i min hjärna hur vissa kan vara så bittra på livet? Så fulla av negativ energi? Jag försöker hela tiden förstå och förklara sambanden, men det är för fan slut samband för flera år sedan. Hur orkar man leva med sig själv undrar jag? Det känns som att man borde få upp ögonen när varningsklockan ringer och det visar sig vara ens gloria som skriker "JAG HATAR LIVET", men tydligen inte...

Jag har gått igenom rätt mycket genom mina 26 år, troligtvis mer än vad någon av er vet, men inte ger det mig rätten att gå runt och dra ner alla i min omgivning i någon jäkla negativ sörja. Det är inte synd om mig!!
Jag envisas med att tro på ödet. Jag tror att allt har en mening, trots att man där och då, mitt i allt kaos, inte kan se den. Konsten ligger i att vända allt det man är med om till något man kan ha nytta av. Att dra lärdom av de saker som händer & påverkar en genom livet.

När jag (förhoppningsvis) är 80 bast och tänker tillbaka på livet vill jag göra det med glädje. Jag vill att jag någon gång gett någon energi. Att jag någon gång räddad någons dag. Att jag någon gång gjort någon glad. Att någon ha skrattat åt något jag sagt. Att jag hjälpt någon ur en svår situation. Att jag fått någon på bättre tankar. Att jag fått någon att le.

Så varför bryr jag mig ens? Vi verkar ha helt olika mål i livet du och jag. Nu ska jag borsta bort din negativa energi från mina axlar och se fram emot denna fantastiska helg!

/B

Ps; "Diskutera aldrig med en idiot. Sådanna drar bara ner sig på sin nivå, och där vinner dom alltid på rutin".


Kommentarer
Postat av: Maria K

Håller med om vad du skriver. Jag tycker att din inställning till livet är både stark och sund. Du om någon sprider positiv energi runt omkring dig. Det är nog en av de sakerna som gör dig så omtyckt och att folk bryr sig om dig. Nu laddar vi inför imorgon :-).

Kram

2010-06-04 @ 12:46:14
Postat av: Jenny

Kloka ord Bea, kloka ord! För varför ska man se på saker negativt när man kan välja att se det positivt? Det har jag alltid funderat på... men, men.. Alla kan ju inte vara lika kloka som vi! Hahaha!



Ha en underbar helg och ge Regina en riktig gókram! Kramas som att det gällde livet för så mycket vill jag krama er båda två just nu och när det inte är praktiskt genomförbart så får ni sköta det åt mig istället. Okej?!



Kram kram

2010-06-04 @ 14:02:50
URL: http://hartelius.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Tack Kanwar! Än en gång gör du mig glad när jag läser vad du skriver, och du om nån vet vad jag snackar om!

Dina ord värmer! KRAM!

2010-06-04 @ 14:03:18
Postat av: Bea

Jadu Jenny.. Man kommer nog aldrig förstå sig på visst folk i denna värld, men låt dom dö olyckliga.. (näe, usch va grym jag är..hehe). Jag ska krama henne massor, och så skickar vi massa cyberkramar tillbaka!! Hoppas vi får kramas på riktigt snart igen!

2010-06-04 @ 14:05:23
Postat av: Louice

Finns ingen som gör mej gladare än dej vännen, mycket klocka ord av dej, står helt vid din sida. <3

2010-06-04 @ 17:18:03
URL: http://louicewestin.blogspot.com
Postat av: Sarah Ly

Deras energi, deras förlust - men det är så tråkigt, jobbigt och onödigt när "it rubs off on you". Du vet var jag står och det är bredvid dig, vännen. KRAM

2010-06-06 @ 01:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0