˙˙uɐʞ np ǝʇuı ɯos ʇåu uɐʞ ƃɐɾ

Fredagen känns lovely när jag tänker efter. Trots att plattången är trasig. Trots att vädret suger fetballe. Man måste komma ihåg att när man tycker sig ha det tugnt, så är det alltid någon som har det värre.

Tänk om jag var tvungen att vara kronprinsessa till exempel. Att se ut som man har en pinne uppkörd i skitan och aldrig kunna släppa lös och ha kul. Om nu inte släppa lös och ha kul innebär att gå på stela nobelfester och vinka prinsessvinken tills man får förstelnade handleder.

Eller tänk om jag vägde 350 kg och hade finnar och vårtor i hela mitt ansikte, och att jag var tvungen att ha pappersnäsdukar under mina hängbröst för att suga upp all svett som samlas där, så att jag inte skulle få värmeutslag och eksem under taxöronen.
Jag tror inte barnen i afrika har mage att klaga på att plattången är trasig. Näe, tragiskt  nog har dom stackarna knappt en mage ens. Inte en plattång heller för den delen. Och här klagar vi över att mjölken är sur och att vi inte orkar fara på affären med en flaschig bil och köpa ny mjölk.

Nu känner jag att jag tappade den röda tråden liten, men jag menar bara att det känns småtöntigt att klaga och gnälla över lyxproblem. Tänk vad vi har det bra ändå. Och tänk hur speciell och värdefull du är ändå. Jag tillexempel. Jag kan skriva upp och ner. Det är det inte många som kan...

/FulfrilleBea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0