Underbar helg

Förstår att ni saknat mig, men nu är jag tillbaka i civilisationen igen!
Helgen har spenderats på annan ort där det ägnats tid åt att umgås med familjen och inte häcka framför en dataskärm.
Sånt kan vara så himla skönt ibland. Att åka bort. Att inte ha så stenkoll på mobilen. Inte känna något behov att att häcka på internet för att se vad grannen drack för sprit under helgens fest, eller vad han hade på fruktostmackan han som gick i min paralellklass i lågstadiets årskurs tre. Det är så skönt att glömma vardagen för en stund, få koppla av, och ägna sig åt sånt som betyder så mycket!

Igår åt vi suring (och mesarna åt grillat, hihi) i en kompis stuga som ligger alldeles utmed vattnet. Han har stora fönster som vätter ut mot sjön och medans vi satt där och åt öpnnade sig himlen och en störtskur utan dess like vräkte ner utanför. Samtidigt åskade det så att det vibrerade i försterrutorna, och där inne satt vi och mös. Jag trodde aldrig att man skulle uppskatta sånna saker, men jag antar att det kommer med åldern :P

Nu ska jag mysa på med tvätten. Den kommer jag nog aldrig uppskatta, hur gammal jag än blir ;)



Hilda tittade på regnet



Regnet vräker ner utanför stugan


Hilda myser inne i stugan


Söta Maja myste också


Puss /B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0