Morsdag

Bortsett från den nionde juni, som är mammas födelsedag och den 24 oktober, då hennes hjärta slog sitt sista slag, så är denna dagen den absolut jobbigaste på året. Överallt annonseras det om att man ska skriva & hälsa till sin mamma i olika tidningar och alla pratar om att de ska hem till sina mammor och äta, fika och umgås.
 
Jag har inte längre någon mamma att åka hem till & äta hos. Jag har ingen mamma att köpa presenter till. Jag har ingen mamma som jag kan krama och säga "Jag älskar dig & grattis på morsdag". Det gör så jävla ont inom mig.

Ni får inte tro att jag missunnar er lyckligt lottade som har era underbara mammor kvar i livet en helt fantastisk dag. Tvärtom. Vad jag vill säga är bara att ta vara på den här dagen. Träffas, skratta, umgås, minns, skapa minnen, visa varandra uppskattning.

Så till dig mamma: Jag hoppas du har det underbart där du är. Jag tänker på dig varje dag som går och saknar dig så att det gör ont. Jag hoppas att du tittar ner på mig och ler. Att du känner dig stolt, för är det nåt jag vill göra, så är det att göra dig stolt!
Grattis på morsdag, Mamma!


/B


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vi delar nog mycket av våra tankar och känslor..



Och jag vet en sak kära vän, och det är att din mamma är stolt över dig, för hur kan man inte vara stolt över en så vacker, omtänksam och underbar dotter.



Världens största kram

2010-05-30 @ 11:52:41
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/
Postat av: Maria K

Du kan verkligen konsten att uttrycka dig. Du får en att tänka till och uppskatta det man har lite extra. Jag är övertygad om att din mamma var och är stolt över dig. Trots att jag inte känner dig så bra är jag stolt över att fått möjligheten att lära känna dig även om det är lite.

Ta hand om dig.

Kram

2010-05-30 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0