Nu är det nära!

Shit! Resfebern har hittat till Getberget också vill jag lova!
Efter att ha längtat i 318 dagar så är det nu endast EN dag kvar. Det känns helt sinnesjukt konstigt att vi är DÄR nu.

Dock fick jag paniken idag då mobilen ringde just som jag slutat dagens föreläsningar. Det var en uppjagad Rigge i andra änden som pratatde osammanhängande och stressat, och inte blev saken annorlunda för mig när hon fick fram vad hon hade på hjärtat. Det handlade inte helt oväntat om vår just nu största skräck - Vulkanaskan.

Hon berättade att den kommit tillbaka över Skellefteå och att luftrummet var stängt härifrån och uppöver mot Luleå. Även vid Mora skulle luftrummet stänga.
Min första tanke var "Yeah right! Kul skämt.", men Rigge var allvarlig. Hon var på RIKT uppjagad och skämtade inte det minsta lilla. Då började paniken komma krypande. Min puls steg på tre sekunder från behagliga 88 till 150!! Hon skulle så fort som vi lagt på ringa SAS och kolla hur läget såg ut. Skulle det annars finnas minibussar så vi skulle ta oss till göteborg innan onsdagmorgon? Tankarna han snurra 726 varv runt om i skallen och jag hann tänka att "Jamen kul, nu får vi oss inte ens iväg.."

Jag tog min jacka och väska och sprang upp till datasalen på skolan. Aldrig förr har inloggningen tagit sådan tid!!
Surfade direkt in på luftfartsverket, men där hittade jag inget om något stängt luftrum. Tog mig sedan in på min nya startsida (hihi) om vulkanaskans koncentration och utbredning. Inte heller där kunde jag se att den skulle drabba oss. Surfade vidare till norran. se, och även där lyste ask-informationen med sin frånvaro..

Jag ringde då upp Rigge och frågade vars tusan hon läst det, och tydligen hade det stått på expressens hemsida. Letade och letade och hittade tillslut artikeln. "Vulkanaskan stänger svenskt luftrum". Fan fan faaan!! Läste igenom allt och det var en enda lång återberättning av det Rigge just sagt. Tills jag ser publiceringsdatumet. 14/4 - 2010.

Lättnaden jag kände då gick inte av för hackor vill jag lova! Ringde sedan runt och blåste av stormen. Vi kommer att få åka. Förhoppningsvis! ;)

/B

Kommentarer
Postat av: Linka

Ha det bäst nu fin-tjejer:) Sköt om er!

2010-05-03 @ 20:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0