När livets pussel har för många bitar.

Jag har ju min spionagemapp som ni kanske vet. Min mapp under "favoriter", döpt till spionagemappen just därför att det är en mapp där jag under åren samlat på mig en herrans massa bloggar som jag tydligen följer & spionagar på när jag har tid.

Men det finns ju saker jag kan störa sig på. Tillexempel de bloggar som aldrig eller väldigt väldigt sällan uppdateras. Dom bloggar som man glömmer radera från listan. De länkar som man råkar klicka på av rent misstag varje jädra gång man går igenom raddan av bloggar, varpå man en millisekund efter att ha klickat på länken kommer på sig "..just fan, här uppdateras det aldrig"

Nu vet jag hur det känns från andra perspektivet.
Jag skäms över den usla uppdateringen här, men jag antar att det är såhär det känns att ha ett liv? Det är såhär det känns att ha ett livspussel med för många bitar som man måste knövla ihop för att få dem att passa.

Mitt pussel är just nu ett tiotusenbitars-pussel med femton tusen bitar.
Det passar inte. Kämpa på!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0