Det kunde ha varit värre..

Förkylningen håller mig i sitt stadiga grepp, och visst går det framåt, omän väääldigt segt! När jag är risig brukar jag tänka att "det finns alltid dom som har det värre". Hemsk tanke, men den funkar! :P

Jag har även försökt se fördelarna med att vara dunderförkyld;
1. Man har en godkänd anledning att få powernapa lite som man vill, närsomhelst man vill.
2. Man får blommor.
3. Man hör dåligt, och slipper därmed höra massa joks som bara är irriterande egentligen.
4. Man får dra cykeln i uppförbackarna. Cyklar nån förbi så är det bara att hosta lite, då fattar dom.
5. Man känner inte om nån luktar dåligt (men ändå kände jag att nån bajsat rackabajsar-bajsar på skoltoan före mig idag!! ILLA)
6. Man kan äta grejer som man tycker är dåligt i vanliga fall.
7. Man har en anledning till att ligga i soffan i stället för att diska.
8. Man kan tjuvringa till folk och jävlas utan att dom vet vem det är.
9. Man får snarka utan att ens sambo dödar en.
10. Man får ta extra långa sovmornar (när tillfälle ges alltså)
11. Man får använta sin vinterjacka.
12. Min söta sambo bakar kakor åt mig.

Men.. jag vill nog ändå bli frisk.. typ NU!

På skolan har vi pysslat med härliga saker som taktil massage idag. Lovely! Självklart hade jag paxat och "shotgun, no battle'at" klassens massageexpert. Det stavades succé! (sen om hon tycker samma sak skiter jag fullständigt i). Nu ska jag powernapa lite i soffan framför nån tråkig serie på tv´n, sen står visst hemmagjord sushi på matsedeln idag. Hade detta varit facebook hade jag LÄTT tryckt på gilla.

Puss & hej, sushitjej




Kommentarer
Postat av: Regina

Oj, vilken smarrig bild, tänk va nån va snäll och gjorde sushi åt dig den där dagen!!

Tänk om nån kunde vara snäll och göra samma sak tillbaka ;P

2010-10-13 @ 14:50:46
Postat av: Sarah

Sushin var bäst, massagen var bästare :) PUSS!

2010-10-13 @ 22:34:46
Postat av: Bea

Reginagumman; om du visste hur sämst jag var på de där, så skulle du aldrig nånsin be mig göra dem :P Jag sög. Men jag kan göra nåt annat? ;)

2010-10-17 @ 19:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0