Dream on

Dygnet har gått försvånansvärt bra, bortsett från en jobbig sköterska som sprang ut och in ur salen natten igenom för att kolla läget som var helt under kontroll!
Men avslutningen på dagen kunde inte varit bättre. 8-0 vinst känns precis lika bra som det låter.

Den minst sagt ytliga nattsömnen (tack sköterskan!) gjorde att dom mest bisarra drömmarna avlöste varandra inatt. Jag hann vara i thailand, ha spöknatt med sjukt trevligt sällskap, sjunga i kör, och så hann min mamma vara förbi en sväng. Hon levde fortfarande i drömmen men var pytteliten, vi snackar på sin höjd en meter lång kanske, så jag fick gå runt och bära henne som ett barn. Hela drömmen gick ut på att jag hade någon slags mammaroll och skulle försöka övertyga henne om att om hon slutade röka och började motionera mer, så kanske hon inte skulle dö som 58-åring, och då skulle vi få massa fler år tillsammans. Minns att hon sa "Jag skulle också vilja bli äldre och att vi kunde följas åt i livet. Men nittio år? Det skulle bara kännas jobbigt att bli så gammal", sen somnade hon bara ifrån mig. Vägrade lyssna. Helt likgiltig. Dessutom var det en äcklig gubbe som gjorde närmanden på henne som jag fick mota bort hela tiden.
Vaknade upp alldelens kallsvettig och hade en puls som var långt ifrån vilo-stadium så jag hoppas på betydligt trevligare drömmar inatt. Att vakna med en bra magkänsla är en helt underbar start på dagen!

Nu: "Lite sällskap" och sedan blir det att nyduschad med en doft av chokladbollar, krypa ner i en renbäddad säng för att sedan ta en skön sovmorgon imorgon. De är jag värd!

Pyss /B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0