Drömtydare sökes.

Dröm 1.
Jag, Regina och Challan var på Idolfinalen i Luleå. Jag hade på mig en stor röd stickad tröja som stacks. Tydligen hade det blivit en plats över i startfältet, och JAG skulle få möjlighet att bli en av dom tio deltagarna. Plötsligt stod jag uppe på scenen och sjöng en ballad. Vilken minns jag inte, men strålkastarna bländade mig rakt i ögonen i allafall. Jag gjorde succé och alla tyckte jag var superbra. Flera små flickor kom fram och frågade om autografer och sa att dom tyckte jag sjöng fint. Jag hann tänka "shit vad många friendrequests jag kommer att få på facean nu" (haha, inget storhetsvansinne här inte..)
I omröstningspausen tvärfor jag hem för att hinna se klippet på tv4play eftersom jag inte hört själv hur det hade låtit, men då hade dom klippt in en ANNAN tjej i alla klippen där jag egentligen skulle ha varit. Och tjejen var inte ens lik mig. Hon hade världens största smilegropar.

Dröm 2.
Jag ligger i en sjukhussäng på nån sorts sjukhus någonstans. Jag har ett oranget täcke på mig och sjuksköterskan tvingade mig att ha på mig hörselproppar. Fram på bröstet hade jag två slangar som gick in under huden. Det var nån sorts vit creme i slangarna som skulle lindra min smärta, men slangarna lossnade hela tiden, och mina händer var så stora att jag inte fick fast dom igen. Huss låg och skrattade åt mig i sängen bredvid.

Dröm 3.
Jag och Regina skulle åka med världens största finlandsfärja från hamnen i skelleftehamn till just finland. Vi rundade rönnskär säkert tre gånger, för kaptenen hittade inte därifrån. Sen började han krysssa mellan orangea konor och gjorde pallnitar på vattnet. Vi hade glömt att boka hytt så vi fick sova i korridoren. Det gick sjukt mycket sjö, så färjan svajade från den ena sidan till den andra, så när man gick i korridorerna for man från vägg till vägg. Helt omöjligt att gå rakt. Reflekterade även över att kapteten körde extremt nära land.

Dröm 4.
Jag satt på ett badhus och fick mina fötter masserade av en kille. Han tyckte att jag skulle göra slut med huss och påbörja ett liv med honom, men det ville ju inte jag. Han började muta mig med olika saker. Han skulle tillexempel klippa sig var fjärde vecka för min skull. Sen skulle han tvätta sig regelbundet i ansiktet för att undvika att få finnar. Jag valde ändå, trots denna fina tanke, hehe, att fortsätta tillsammans med huss.

Dröm 5.
Jag låg på sjukhus igen, och hockeyspelaren var där med mig hela veckan. Jag satt i en brun hörnskinnsoffa då läkaren kom in och berättade att jag har fått en allvarlig njursjukdom, för mitt CRP var uppe i 100. När jag frågade hur mitt krea såg ut så säger han att dom slutat titta på sånt. CRP säger allt. Jag började grina och hockeyspelaren kramade om mig.

Dröm 6.
Jag gick längst en gågata utomlands, tror det var Bulgarien, och så ringer min mobil och det är Avander. "Hej snygging, hur har ni det?", säger han och jag berättar om hur underbart vädret är, hur fint det är osv. Han bjuder då in mig till sin 30-års fest som han ska ha i "den där rosa kvartersgården", och när jag poängterar att han redan har haft en trettioårsfest redan så blir han skitpissed och börjar gnälla över att den festen var så jävla tråkig och han hade det tristaste kvällen ever då.

Sen vaknade jag och insåg att jag försovit mig, tror väl jag det, så jäkla mycket som jag drömmer...

/Bea (ja, jag ska gå och ta min medicin nu..)

Kommentarer
Postat av: fridolina

ofta du drömde allt det där (och kom ihåg det) på en natt? haha

2010-10-17 @ 22:22:52
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: Bea

Näe, det är faktiskt två nätter. Fredag och lördag! :)

2010-10-17 @ 22:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0