Ibland är pengar inte värt ett öre.

Har köpt några doftvax-kakor av en tjej i klassen som säljer ljus och grejer, så idag kom jag på att jag glömt föra över pengarna, så jag loggade in på banksidan, men det tog sån jäkla tid, så medans datorn kämpade för kung och fostervatten för att få fram sidan, så gick jag och hämtade lappen där det stod hur mycket jag skulle betala.

På vägen ut i hallen hann jag tänka att det skulle vara gulligt om någon kunde tänka sig att skänka lite pengar till den fattiga studenten Bea. Fatta om man kunde vinna på lotto eller nåt.

När jag kom tillbaka till datorn ser jag att jag har betydligt mycket mer pengar än jag borde ha, och såg då att pengarna från mormors dödsbo kommit in på mitt konto. Då fick jag bara ett enda stort dålig samvete. Fy tusan vad girig man är. Man tjatar om pengar hit och pengar dit, men vad är det jämfört med att få behålla dem man älskar? Med en klump i magen och någon slags konstig skräckblandad förtjusning förde jag över dom på sparkontot och tände sedan ett ljus för mormor.  

Hoppas ni tar hand om varandra däruppe i himlen!

Pyss / B


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja du..Visst känns det lite skumt!! Men man kan ju tyvärr inte få dom tillbaka :(.... Själv flyttade jag också undan pengarna och ska göra något roligt för dom...För glädje förknippar jag med mormor så det ska jag också ha med pengarna....Ha det hoppas vi ses snart!! Pöss

2010-10-07 @ 09:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0