Jag är en gruvarbetare.

Och nej, jag är inte anställd av boliden eller något sånt. Jag bara gruvar mig för att arbeta. Imorgon är det nämligen dags att sätta igång med arbetet i yrkes - och arbetsrätt. Det känns riktigt jädra tråkigt måste jag erkänna och därför känns det även motigt att göra grejen. Men det blir nog bra. Tillslut. Hoppas jag..
Jag ska försöka sluta gruva mig för saker jag inte kan påverka. Vissa saker är bara att accepetara helt enkelt.


Min söta pappa ringde och bjöd oss på fika idag så vi var dit och åt supersmarriga mackor och bullar. Jag fick även rycka in och hjälpa honom med hans mobil. Han har köpt en ny, såndär pensionärsmobil, med kanske världshistoriens lättaste menyer. Jag har därför under nån timmas tid tränat honom i det här med sms, och nu kan han, håll i hatten, LÄSA sms iallafall. Jag skickade ett för ett tag sedan, och bad honom ringa upp om han kunde läsa det (för att lära honom svara på dom är mission impossible), och tro det eller ej - han ringde upp!
Det går trots allt att lära gamla hundar sitta. Men nästa vecka har han glömt!! :P

Nu blir det buremål & sju kilo smältost. Ja, tack!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0