Remember me, and all we used to be!



Ännu en dag till ända, å dagens stora händelse var namncermemonin för Söt-Maja där en stolt gudmor vid namn Regina deltog, läste även en dikt, fast att göra sådana saker är inte bra för hjärtat, det var samma sak när jag skulle sjunga på Mange & Ninas bröllop.... hjärtklappning plus att jag blir pionröd i ansiktet, det låter väl som den perfekta talaren!?  :)
Men men, vi lämnar det där....


Föräldrarma Hartelius kan vara mäkta stolta över sina Hallon, vilka tokgoa tjejer!



Här kommer dikten btw:

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.



Nu ikväll har jag haft myskväll här hemma med Alex, fast han somnade iofs vid sju, så jag har myskväll med mig själv och google, men som jag fick lära mig utomlands, FUCK GOOGLE, ask someone else :) (för det funkar inte att fråga mig)

Har försökt hitta namnet på ett underhållningsprogram jag såg när jag var liten,  tror det gick på SVT, nåt sorts tävlingsprogram (studio)  kattis ahlström som programledare, dessutom så var det gröna grodor som dök upp i tv-rutan lite här och var med jämna mellanrum, så skulle vi hemma i tv-soffan räkna som och sen ringa in och vara med å tävla.
Nån som känner igen nåt av det, allt är som sagt bara vad jag tror, det enda jag är säker på är grodorna :)
Snälla hjälp mig, har försökt allt!!

Nu tror jag att sängen väntar.....  den är efterlängtad!

//R



 


Kommentarer
Postat av: Rigge

Här tror jag att du har programet?

24 karat var ett svenskt nöjesprogram som sändes från 1990 till 1994 i TV 2 med Harald Treutiger som programledare. Producent var Linus Wallberg. I programmet tävlade tre lag med två spelare vardera om att vinna ett kilo rent guld, därav namnet.



Några år senare återkom serien i en version för barn som sändes på lördagskvällarna under rubriken 18 karat, även då med Treutiger som programledare.



Programmets toppnotering under dess storhetsperiod var makalösa fem miljoner tittare



http://www.youtube.com/watch?v=1bfxYc50zNY

2010-09-05 @ 04:23:47
Postat av: Bea

nej, de är inte 24 eller 18 karat (eller kvadrat som jag råkade säga..)

2010-09-05 @ 12:01:25
Postat av: Bea

Nej, det är inte 24 eller 18 karat (eller kvadrat som jag råkade säga..hehe)

2010-09-05 @ 12:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0