Söndag!

Idag är det den stora valdagen, har givetvis varit och röstat, röstade enl följande:

*Socialdemokraterna
*Vänstern
*Vänstern

Nu sitter jag framför valvakan, rätt spännanade ändå, även om jag faktiskt inte fattar nåt, har inget intresse överhuvudtaget av politik, men man kan ju hoppas att vi bli av med Alliansen även om allt talar emot.

En fundering av en okunnig tjej:

Enligt valundersökningar så skulle sossarna få 30% och moderaterna 29%  Men ändå skulle alliansen vinna, men det är väl orättvist att dom är 4 partier i det blocket medans det röd-gröna bara är tre!????!
Socialdemokraterna vinner ju ändå omröstningen, då borde väl dom få regera?


Ska fortsätta valvakan iklädd mjukisdress och vräka ett Buremål..... söndagar kan va bra trots allt!  :)

//Regina

Kommentarer
Postat av: :)

Du röstade precis som jag :)

2010-09-19 @ 22:51:29
Postat av: Linka

Fattar heller inte mycket av politiken! Min stora undran i natt då jag följt valet är hur går det till då man kunnat ändra sin röst? Låter skumt! Natti natti

2010-09-20 @ 05:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0