Om allt mellan himmel & jord, men mest om engelska.

Ni kanske vill gissa vad jag har gjort idag? Hehe. Näe, vi lämnar det redan här tror jag.

Läggan ser just nu ut som en stadsdel i Beirut. Diskberget är enormt och tvätthögen likaså. BORDE BORDE BOORDE städa, men jag har fasiken ingen ork. Har dock bestämt mig att innan 19.13 ikväll så ska det vara bortplockat och klart härhemma, för då ska jag äta chips och dill&gräslöks-dip har jag bestämt.

Middagen stod söta pappsen & hans Sara för idag. Stuvade mackisar & fläsk satt precis där det skulle. Detta i utbyte mot att jag skulle klippa dem båda & deklarera åt dem. Utmärkt deal tyckte jag! Det finns faskien inget bättre än att bli bjuden på middag. Dessutom är det så mysigt att prata bort en stund och få skratta lite åt deras pensionärsupptåg. Vi började prata om vem som ägde restaurangen på Rönnskär nu, och följande konverastion utspelade sig:

Bea: Det är Taste (uttalat på det engelska viset - teejst) som äger det. Samma ägare som resturangen på solbacken.
Sara: Är det samma?
Bea: Jo!
Sara: Men kan det stämma? Restaurangerna heter ju olika!
Bea: Det gör dom väl inte?
Sara: Jo, den på solbacken heter ju taaaste (uttalat PRECIS som det stavas).
Alla runt bordet skrattar
Sara: Så har jag då alltid sagt.

Kan man annat än älska engelskan?
Det var som när mamma för massa år sedan hade packat undan mina snowboardkläder på vinden och märkt överdraget med "snåvbördkläder".

Puss/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0