Skitkul.

Hej där! Här har ni mig. ParasitBea, BajsBea, Cryptosporidiumtjejen. Kärt barn har många namn. Är just nu inne på min tionde dag med diarré. Har dock turen att mitt allmäntillstånd inte är påverkat i övrigt, men man undar ju hur dom där små husdjuren i magen ser ut? Jag tänker mig dem som små och ludna. Med huggtänder. Man känner sig i varje fall som en kändis varje gång de pratar om parasiten på tv´n. "Jag är en av dom". Man känner sig uppskattad och sedd. Äntligen får man lite kvalitéetstid i tv!

Tänk ändå vilken uppståndelse det här har fått. Vilken hysteri! Lite skrattretande är det ändå, men rätt skrämmande på samma gång. Något som svenskar alltid sett som en självklarhet, att kunna dricka vattnet, är inte så jäkla självklart längre.

Nu ska jag fly kommunen för påskfirande. Och jag ska dricka vatten. I massor!

Puss/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0