Ett möte med Skellefteås framtida moderäv.

Har ju helt glömt bort att berätta om den sjukt roliga saken som hände mig igår, hahaha!

Jag står inne på Glitter (en smyckesbutik, reds. anm) och kollar på ett par örhängen som hänger på en av vägghyllorna. Plötsligt känner jag hur någon klappar mig på rumpan (vilket inte hör till vanligheterna). När jag vänder mig om står där en söt, brunhårig och VÄLDIGT verbal tjej som på sin höjd kan vara max sex år gammal. På sig har hon en röd overall i bävernylon som har små blommor längst med ärmarna. På huvudet sitter en sån där vadderad mössa med öronlappar som man kan knäppa under hakan och som har samma material som overallen. Hon tittar på mig med sina stora bruna ögon och säger:

- Du, kolla här, att dom här är snygga, varpå hon rycker med mig till en hylla mitt i butiken. Flickan visar upp ett par stora, blåa & glittriga hängen.
- Jo, dom var superfina, säger jag.
- Tycker du att dom jag har på mig nu är liiite för mycket?, fortsätter hon och gräver fram sitt öra bakom öronlappen och det tjocka bruna håret. Hon visar upp vad som sitter i hennes örsnibb - en liten liten fjäril.
- Näedå. Dom du har på dig är jättesöta, säger jag.
- Jamen, jag skulle vilja ha lite mer uuutmanande, typ som dom här, och visar ett par stooora ringar, säkert typ 8 cm i diameter som har några pärlor som hänger ner.

Ungefär här börjar det slå mig att jag kanske är med i dolda kameran. Jag börjar lite försiktigt titta mig omkring, men jag ser inget suspekt, förutom att hela kön står och skrattar, haha. I samma veva kommer flickans mamma, och släpar med sig sin verbala dotter ut ur butiken. Det sista jag hör är flickan som högljutt säger till sin mamma:

- Sånna där ska jag ha när jag gifter mig med prinsen, mamma.

Hahaha, ja, vad säger man? Det börjas i tid, eller nåt...

/B

Kommentarer
Postat av: Rigge

Hahaha....alltså Bea det är bara du som hamnar i sådana och ännu konstigare situationer. :-)

2011-02-05 @ 21:23:33
Postat av: Bea

haha, alla sånna där verkar dras till mig av nån anledning. Kaka söker maka osv osv ;)

2011-02-05 @ 22:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0