Min söta pappa, del; jag-har-tappat-räkningen.

Pappsen var hit idag för att klippa sig lite & prata bort en stund. Han ringde igår och sa att han hade så långt hår nu att han i bland gick in i garderoben när han i själva verket skulle på toan. Illa illa, så självklart ställer man ju upp ;)

Idag började vi disskutera våran släkt (och den är fasiken INTE LITEN, så det tog barno taget). Pappa berättade om alla sina 200 kusiner och morbrödrar hit och farbröder dit. Känns som att jag på nåt sätt är släkt med halva Västerbotten! Men, nu var det en helt annan sak jag skulle komma till.

Följande konversation utspelade sig:

Pappa:
Det är ju faktiskt några stycken på farmors sida som har den där sjukdomen..
Jag: Vilken då?
Pappa: Jamen den där partyson.
Jag: VAD SA DU? HAHAHAHA
Pappa: Men partyson! När man skakar!
Jag: Men pappa, det heter parKINson.
Pappa: Men hur lätt är det att uttala då! Jag säger då partyson.
Jag: Ja, det låter ju aningens mycket..trevligare, hahahaha.

Har jag inte en rätt söt papps, så säg, hahaha!
/B

Kommentarer
Postat av: Rigge

Tack Bea för garven! sådan far sådan dotter.:-)

2011-02-07 @ 21:00:10
Postat av: Maria

Hahaha!

2011-02-08 @ 08:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0