Typiskt norrlänningar, eller?

Min söta sambo är inte härifrån. Han är från inlandet. Från ett litet samhälle där man skapat normen för hur en kärnfamilj ska se ut. Pojken träffar flickan när dom är femton, året därpå gifter de sig och sedan föds ung-hopen. Och så levde dom lyckliga i alla sina dar. Att se omvärden och följa nya tränder känns överskattat. Annat är det här i stan. Här är vi världsvana, beresta, öppensinnade och har ett nytänkande utöver det vanliga.

För någon dag sedan kom min söta sambo hem från stan och följande konversation utspelar sig:

Bea: Gick det bra?
Huss: Jodå
Bea: Träffa du nå kändisar då?
Huss: Näe.. Fast jag tror att jag såg en bög på Hemmakväll.

Hahahahaha. Behöver jag säga att jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig?

/B

Kommentarer
Postat av: Lars

Litet samhälle?? Malå är en metropol som föder trender.

2011-01-13 @ 11:36:25
Postat av: Bea

Förlåt Lars. Visste inte att du läste, då hade det ju givetvis varit ett annat ljud i skällan :P

2011-01-13 @ 13:39:30
Postat av: camilla

Vad är det du säger bea?! (Ja jag har också hittat din blogg =) Jag har faktiskt varit till omvärlden fram och tillbaka flera gånger!

Men... såg han en bög på riktigt, verkligen??

2011-01-26 @ 14:13:38
URL: http://komillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0