Burträskare med hår under fötterna...

Idag fick jag, Regina & Alex för oss att ta en tur till Burträsk marknad. Sol & trevligt, i alla fall tills vi mötte den extremt otrevliga försäljaren som borde säljas till nåt hemskt land!

Alex, kanske världens försiktigaste 6-åring, står och tittar på några figurer som ligger i sina plastkartonger med papp-baksida vid ett av marknadsstånden. Jag och Regina stod just bredvid och hör då hur gubben bakom disken snäser åt Alex att han måste vara försiktig. Stackarn blir ju vettskrämd och ställer snällt tillbaka kartongen - fel väg. Gubben suckar högt, predikar några ramsor, går runt på vår sida och rättar till kartongen samtidigt som han snäser "Den ska ligga DET HÄR HÅLLET! JAG FÅR INTE IN DEN I MIN BIL ANNARS". Kände bara hur jag brann inombords. Gubbjävel!

I sånna här sitationer brukar man ju alltid komma på tio minuter senare vad man borde ha sagt, men jag fann mig fort och brände av gubben med ett snäsigt "Men ursäkta så jävla mycket. Jättetråkigt att vi stör ditt lilla arbete här". Hade lust att vända alla kartonger upp och ner som en obstinat tonåring, men det fick istället blir ett högt "Idiot" och så gick vi där i från. Det lönsch int diskuttera med idioter. Dom drar bara ner en på sin nivå och där vinner dom alltid på rutin...

hehe, jaja, så hade man avreagerat sig ;) /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0