Jag hade en gång en båt, med segel och ruff och kök...

P3-dokumentär har ju blivit min nya favvo och för några dagar sedan hörde jag om estoniakatastrofen. Usch så hemskt! På nåt konstigt sätt fick jag dock ett sånt där enormt sug efter att åka färja igen. Jag minns när man var liten och åkte Skelleftehamn-Jakobstad tillsammans med massa fyllon. På nåt sätt var det ändå trevligt! Massa god mat och enarmade banditer så långt man kunde se (jag var inte så lång på den tiden).

Satte mig och kollade upp lite färjor och tänkte att det i varje fall skulle gå en skaplig färja från Umeå, men det var nåt jävla frakt-skit utan taxfree, restaurang och hytt! Tydligen måste man till El Stockholmo om man ska få åka en sån där fläskig en, så då kan man ju lika gärna fara utomlands på RIKT (inte bara finland alltså, hehe).
Jaja, det skulle väl börja gå från Hamn snart igen, så jag får väl vänta in den rutten som kan stilla min färje-abstinens.

Skepp&hoj/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0