Borta bra men hemma bäst!

Helååå! Nu har vi äntligen landat på svensk mark! =)=)

Vi hade en grymt jobbig resa hem! Den tog oss 24 timmar sammanlagt. Sista resan från Stockholm till Skellefteå höll jag på att få ett sammanbrott trotts att den var minikort jämfört med de andra. Jag kände hur jag fick bita mig i läppen för att inte få ett tourettsutbrott och börja riva planets inredning.

Vi har verkligen haft en underbar semester med mycket vila och god mat =) Hörde att det har varit -30 grader här hemma i Narnia, vi hade den motsatta temperaturen +30 vilket inte var fy skam! men jag måste erkänna att jag hade svårt att vara i solen så jag badade mest och låg i hängmattan i skuggan och läste böcker =)

Vi började vår resa i Malaysia, Langkawi. Här var det en låååång vit strand med vackra snäckor och en jävla massa krabbor vilket jag snart fick känna då jag tramp rakt ner på en!
Jag drog upp foten ur vattnet och såg två blödande hål -här får jag panik och skricker utöver mig att jag kommer att dööö!!! då jag var helt säker på att hålen i foten var från en stonefish! (Till saken hör att min far för några år sen fick  åka in på ett sjukhus i Thailand för att ha trampat på en Stonefish och det var en frågan om liv och död då man kan dö inom loppet av några timmar av dess gift.)
Jag släpar upp min kropp till stranden för att känna efter om jag snart skulle se ljuset i tunneln! Efter några sekunder inser jag att jag kanske hade överdramatiserat det hela lite och att min fantasi kanske skenat iväg lite väl mycket! Under de resterande dagarna så räknade jag med att det blev ca 6st till krabbattacker på mina arma fötter men jag överlevde dem alla ;)

Efter några dagra i Lankawi drog vi vidare till en paradisö Koh lipe i Thailan. Här var stranden ännu vitare och vattnet ännu klarare. Själva ön är ca 4km i omkrets. Det fanns inga vägar så vi fick bära våra väskor längst stranden för att komma till vårt hotell. Hotellet var verkligen mysigt! Vi bodde i en bambuhydda med palmblad som tak och när vi klev upp på morgonen så klev man rakt ut på stranden från hotellet =)

På kvällarna så dukade restaurangerna fram på stranden. Reggeamusiken flödade och i liggande läge intog man middagen i solnedgången. Var jättemysigt att man satt på kuddar och halm-mattor med låga bord! vart finns alla dessa restaurnager i Sverige på sommrarna?!

Vi snorklade hela dagarna och åt melon och annanas i mängder! Allt var otroligt billigt! En timmes helkroppsmassage kostade ca 60kr och jag shoppade två par byxor för 120 kr =) detta var det stället vi stannade längst på och det var helt underbart! =)

Sen avslutade vi vår resa med att vara några dagar i Kuala Lumpur. Här hade John bokat in ett överraskningshotell till mig =) Och vilket hotell det var, har aldrig bott på något så lyxigt! Det öppnades bildörrar för en och på hotellrestaurangen där vi åt en galet stor buffé lades det ut vita servetter i knät varje gång man satte sig efter att ha fyllt på från buffén.
Utsiketn från vårt rum var fantastisk! vi såg de ståtliga twin Towers som bara låg ett stenkast bort =)
Här hade vi tänkt "Shoppa tills vi droppa" då vi hade hört att det skulle vara asbilligt i "China Town" och visst var det billigt men oj vad det tog på krafterna att gå runt och shoppa i +35grader och ständigt måsta pruta på alla saker man ville köpa. Det slutade med att jag endast shoppade några små trasmattor och ett par glasögon så någon storshoppare var jag inte. John fyndade dock två par sneakers för typ 200kr =)

Så jag kan väl sammanfatta resan med att det har varit underbart och att vi verkligen har fått vila och njuta av varandras sällskap =) Men när man är borta så inser man så bra vi har det här hemma ändå! Med alla nära och kära i närheten och de underbart sköna sängarna vi har ;)

Nu hoppas jag på att våren kommer för nu vill vi ha värme här hemma med!

Hoppas att få träffa er alla snart! <3

// ChallanBallan FlagenFrallan
(Bilder kommer senare)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0