Det här med Bea och rea

I ett vagt ögonblick i mitt liv lovade jag mig själv att dra ner på utgifterna en aning. Jag konsumerar på tok för mycket onödigt på saker jag aldrig kommer använda, men ändå bara ska ha. Jag har faktiskt blivit lite duktig (läs: äldre och mognare) och börjat tänka efter före jag shoppar nåt. Är det något jag egentligen behöver? Vissa dagar är dock detta väldigt svårt att efterleva. Spärren liksom släpper och nån slags unna-mig-själv-filosofi tar över.

Idag fick jag en släng av unna-mig-själv-light. Hade tänkt spara mig till morgondagen då kosan styrs mot vegan-umeå, men jag kunde inte hålla mig. Jag var svag och kunde inte stå emot. Men det är trots allt fredag. Och jag har fått löneförhöjning.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0