Panta mera

Tog med den halvfulla svarta sopsäcken med tomburkar och drog upp på ICA för att bli miljonär. Före mig i kön står två söliga brudar som pratar mer i mobil än att försöka få in burkarna i apparaten, och efter mig i kön ställer sig en äldre man med en liten tygkasse.

"Oj, har du sådär mycket" säger han och tittar på min säck. "Jo, men om du bara har några kan du få gå före". "Åh, tack lilla hjärtat (?)", säger han och pantar sina TRE lokaflaskor. Han sneglar lite på mig och börjar prata om stormen ute, och i förbifarten frågar han "Jaha, och du pantar för nån förening eller?"

Hahaha, kanske ett tecken på att man måste panta lite oftare.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0