Konsten att bli äldre

Så hade man gått och blivit ett år äldre. Skillnaderna mellan att vara 26 och 27 är marginella, men det var trots allt något som hände natten mellan den åttonde och nionde. Bland annat..;

...fick avföringen en helt annan konsistens då den valde att övergå från flytande till fast form. Känns som ett typiskt ålderstecken - att man blir förstoppad och måste klyxas tre gånger i veckan, men det är liksom smällar man får ta.

...blev jag mycket bättre på att laga mat. Plötsligt kunde jag göra egna räkfonder.

...infriades en känsla av hopp, då jag har insett att man kanske klarar av att skriva en c-uppsats.

...blev jag en halv centimeter kortare.

...drabbades jag en släng av åldersdiabetes.

...kände jag mig sjukt nöjd över att få gå på systemet heelt själv.

...var jag tvungen att lära mig tusen synonymer på "tack för gratulationerna".

Dagen var helt fantastik och vädret gjorde ju inte saken sämre. Hoppas på massor mer sånna!
Puss/B


Kommentarer
Postat av: Maria K

Om jag hade vetat om dina åldersförändringar hade jag självklart tagit upp dig som boende på veckans läkarkonsultation. Kanske behöver vi sätta in Laktipex stående någon dag i veckan? Bra gjort i allafall att du håller igång hjärnan med att komma på synonymer, då kanske du fördröjer en eventuell demens. Vi har tre lediga lägenheter nu på äldreboendet. Jag sätter upp dig på kö!

Tills dess...ha det gott.

Kram

2011-05-13 @ 07:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0