Fyra år

Fyra år går fort. Jag har hunnit med mycket under dessa år som både gett mig massor av mod och erfarenhet, men som också stärkt mig och gjort att jag vuxit som person. Samtidigt känns det som att tiden stått stilla.

Idag är det fyra år sedan mamma dog. Den här dagen för fyra år sedan lyste solens strålar genom de vackra och frostbitna löven. Idag är det bara grått.

Att sakna någon så ofantligt mycket går inte med ord att beskriva. Ibland förstår jag inte hur livet faktiskt kan gå vidare. Men det gör det. Ibland får jag höra att jag är så skonad i livet. Att jag inte vet vad livet innebär eller att jag inte utsatts för några prövningar. Att försöka gå vidare efter att ha förlorat någon som står en så nära är, enligt mig, en av de största prövningar man som människa kan gå igenom. Alla andras liv går vidare, men mitt kommer aldrig bli sig likt igen.

Av 1460 dagar som förflutit har det inte gått en dag då jag inte haft mamma i tankarna på ett eller annat sätt. Men det finns heller inget annat sätt jag vill ha det på. Mamma kommer alltid vara en del av mitt liv och det är jag förevigt tacksam över!

"När du dör mamma, då ska jag leva - för dig"

/B

 


Kommentarer
Postat av: Rigmor

Kramar på dig:-) Saknaden finns alltid kvar med det är det härliga minnerna som gör att man kan glädjas. :-)

2011-10-24 @ 18:01:52
Postat av: Sarah

Hur kan någon hävda att du är "skonad" när denne inte lever samma liv eller har samma upplevelser som du har? Nördigt sagt, enligt mig.



Puss gumman!

2011-10-24 @ 19:17:39
Postat av: emma

så fint och bra skrivet bea! många kramar till dig

2011-10-24 @ 19:48:33
URL: http://finnsisjon.blogspot.com/
Postat av: Linka

Kram på dig!

2011-10-24 @ 22:09:53
Postat av: Evelina

Så starkt! Har inga ord, men jag vet..

Stor kram!!!

2011-10-24 @ 22:17:43
URL: http://evelinabjork.wordpress.com
Postat av: Maria K

Stor kram till fina du. Jag kan överhuvudtaget inte förstå att människor överhuvudtaget fäller kommentarer som förringar andras liv och känslor. Det är bara du som vet hur du mår.

Kram

2011-10-25 @ 11:52:45
URL: http://lillemikaels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0