Kanelbullens dag!

Idag är det kanelbullens dag, så igår tänkte jag att jag skulle ge mig på att baka bullar.
Men jag är ingen sån som ids baka i vanliga fall, om man tänker på alla ingredienser man måste köpa och vilken tid det tar att baka så är det mer värt att köpa fika de få gånger vi fikar hemma, vilket är fyra gånger per år, dvs på våra födelsedagar.
Vi är så långt ifrån en "fikande" familj man kan komma.

Hur som helst så testade jag detta (för dom lite lata):



Bullar i långpanna.

Man gjorde degen som vanligt, sen fyllde man dagen i långpannan, tog en sprits och spritsade ner fyllningen med jämna mellanrum i degen, penslade med ägg och sen strödde jag över pärlsocker.
KLART!!   och hur enkelt som helst.
Å gott förstås.....

Kanske dags att köpa en förkläde rent av, kan ju bli nåt av mig å  :P


Läkarbesöket då, enligt min BM (barnmorska) så tyckte hon att allt verkade bra, men hon kunde inte förstå vad det var som gjorde att jag hade ont, så jag har fått en läkartid på måndag så dom får kolla.
Men hon gav mig några tips illafall:

1. Inte sitta med det ena benet över det andra när man sitter på en stol.
2. Inte bresa (å jag som alltid sitter som en skräddare)  :(
3. Inte lyfta tunga saker
4. sist men inte minst.....KNIIIP.


Det svåraste är nog att inte bresa, men Robban band ihop mina ben igår så att jag inte skulle sitta som jag gör :)



Vi får väl se om det hjälper :)

//Regina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0