Beatrice, Leg. Sjuksköterska, in the house

Herremin ändå. Sjukt känns det. Megakonstigt. Ska vi inte gå mer skola? När ska instutionen ringa och säga att examen var ett skämt? När ska folk komma på att jag är en bluff? Tänk om jag inte kan nåt?

Åandra sidan känns det tokskönt. Befriande. Jag känner en enorm stolthet över mig själv. JAG har klarat detta. Jag har akademiska poäng. Jag har utbildat mig till ett fantastiskt yrke. Jag har inget skolarbete längre som gnager om kvällarna. Jag kommer tjäna lite pengar.

Ambivalensen må vara stor såhär i början, men snart har den värsta overklighetskänslan lagt sig. Hoppas jag.

Som en parantes vill jag tacka alla för en underbar helg. Jag mår så jäkla bra!!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0