Life changes

För en vecka sedan var allt som vanligt. På sju dagar har dock livet förändrats radikat, lyckligtvis till det positiva. Sen sist har vi köpt ett hus och belånat oss över millen samt sålt våran lägenhet. Att det var något bra som hänt trodde visserligen varken min pappa eller Regina när jag ringde och gråtandes försökte klämma fram att vi vunnit budgivningen. Tårarna sprutade och ingen hörde vad jag försökte hulka fram, så båda två råkade visst tro att någon hade dött.
 
Vi har varit inne i hus-snurren ett tag och varit redo att köpa oss ett större boende, men när man väl står mitt uppe i det så får jag sån panik. Gör vi rätt? Tänk om vi ångrar oss? Tänk om vi kommer misstrivas? Men nu, när man börjar få kläm på allt det jobbiga och praktiska som handpenningslån, pantbrev, lagfarter, amorteringar, driftskostnader och räntor, så känns allt bättre i magen. Men mycket sömn denna vecka kan jag ju inte skryta om att jag haft ;) En sån trivial men samtidigt så viktig sak som pengar vållar mig huvudbry. Jag har aldrig någonsin haft ett lån, och nu står man med ett som man aldrig någonsin kommer kunna betala tillbaka. Man kan ju få magsår för mindre! Vi lär ju märka om vi får äta havregrynsgröt twentyfourseven i höst, haha.
 
Malå i helgen. Känns skönt att få åka "hem" och koppla av. Nu väntar tisdagens missade avsnitt av världens bästa ALLSÅNG PÅ SKANSEN med en bit god choklad till. Love!!
 
/B
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0