Regnet, det bara öser ner

Ligger och vrider mig i min mjuka varma säng. Regnet smattrar mot fönsterbläcket, ett ljud som man blivit tämligen van vid denna sommar. Visst, nog tycker jag med att regnet och det allmänt ursugiga vädret sabbar sommarn, men för en som jobbar i stort sett dygnet runt i sommar så känns det inte lika jobbigt. Totalt i sommar har jag kanske fått mig 2 h i solstolen. Fröken Berg är i stort sett blekare än hon är på vintern, men vad gör det om hundra år? Idag fortsätter turerna på stadens olika bygg - och möbelfirmor samt avslutas med ett eftermiddagspass. Hej jobbhelg, och hej jobbhelg nästa helg också... Slänger in några kort också, på de senare fem-sex veckornas bravader. /B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0