Hard work work

Att jobba på en geriatrikavdelning är på många sätt intressant. Idag har jag fått höra av en patient att jag är sötast i hela personalen och att jag har gryyymt snygga kläder. Jag har dansat och sjungit "var bor du lilla råtta" på toaletten. Jag har fått förfrågan att gifta mig. En patient har försökt hångla upp min hand. Jag har fått höra att jag har "smäcker kroppssammansättning". Men när patienterna springer runt och skriker, försöker klättra ut genom fönsterna, kletar bajs runt rummet, ja, då är det lätt att hålla sig för skratt, haha. Imorrn gör jag min sista dag på 26:an, och på onsdag börjar jag om på hjärt-lung-medicin.

Jag har sagt det trehundra gånger och jag säger det igen. Jag ÄLSKAR mitt jobb! :)

/B




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0