Sorgen är kärlekens pris

Vaknar av att solen gör tappra försök att tränga in genom persiennerna. Inser att jag är ledig och det slår mig även att jag för andra gången på fyra dagar har punktering som jag måste fixa. Det känns dock som ett helt obetydligt problem. För fem år sedan just idag vaknade jag upp med beskedet att min älskade mamma inte längre fanns hos oss. Inget jag tidigare varit med om går att sätta i relation till det, och trots att jag har dem själv, bagatellproblemen, så blir jag så förbannat arg på alla som gnäller över triviala saker dagligen!

Idag strålar solen från den blåaste av himlar. Jag är så lycklig för vad jag har och för vad som väntar, men den svarta klump av enorm saknad och kärlek som jag har inom mig bleknar aldrig. Jag hoppas och tror att solen skiner idag av den anledning att mamma är glad och stolt över vad jag åstadkommit i livet och över den jag är idag. Det faktum att hon aldrig kommer att få träffa det lilla som finns i mig mage, aldrig fick vara med när jag tog min högskoleexamen, aldrig kommer att få se vårt fina hus, aldrig kommer kunna sticka de där små söta tjocksockorna som andra mormödrar skulle ha gjort gör bara så fruktansvärt ont inom mig. Jag vet hur lycklig och överbeskyddande hon skulle ha varit.

Jag saknar dig så det gör ont, mamma!

/B



Kommentarer
Postat av: Challan

Du får tänka att hon alltid är med dig. Hon sitter på ett rosa fluffigt moln och tittar på er i allt ni gör <3

2012-10-24 @ 13:16:17
Postat av: Evelina

Precis samma tankar finns inom mig dagligen, allt man aldrig kommer att kunna berätta, allt man aldrig kommer att få dela, allt som man önskar man kunde säga- en sista gång! Men jag är övertygad, din mamma har full koll på vad som händer i ditt liv. Hon tittar ned på dig, och finns vid din sida för varje steg du tar.

Men att saknaden finns där, är helt naturligt. Och vissa dagar, som idag är det bra att sakna! För saknaden finns alltid kvar, även om man accepterat att de är borta, så finns det varje dag saker man önskar man kunde få dela, som att se dem gråta av lycka när de ser våra barn för första gången eller bara berätta om en patient på jobbet som var så tacksam..

Jag vet inte vars jag vill komma, men avslutar det med att säga att du aldrig är ensam! Världens största kram till dig fina du

2012-10-24 @ 20:01:56
Postat av: Linka

Har fikarast på jobbet å läser ditt inlägg. Det trillar några tårar på kinden😓 Tycker så synd om alla ni som förlorar nån nära. All styrka till er💝
Massor med kramar, Å mamma din är så stolt över sin fina flicka. Skryter garanterat för alla ovan där😊

2012-10-25 @ 04:59:33
Postat av: Maria

Hur skulle hon inte kunna vara stolt över dig. Du är en sådan vacker människa både inuti och utanpå.
Många styrkekramar
/Maria

2012-10-25 @ 09:58:52
URL: http://lillemikaels.blogg.se
Postat av: Bea

Tack för alla fina och värmande kommentarer. Blir alldeles tårögd av det ni skriver. Jag hoppas verkligen hon är med mig på nåt sätt, men hur man än vrider och vänder så önskar man att hon var det i fysisk form, fullt levande. Kramar till er!! <3

2012-10-25 @ 10:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0