Inte det minsta kul

Det här med att vara timvikarie suger balle. Söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag den här veckan har jag blivit inringd samma dag på jobb. Missförstå mig rätt. Jag älskar att jag får jobba men att inte kunna planera ett skit från dag till dag känns hur pissigt som helst. Snacka magsår!

Igår var jag på af och anmälde mig. Där möttes jag av feta morsor med mimmipigg-mjukiskläder och flottigt hår, solkraftkillar med moppemusch och varselkläder samt turkar. Mina förutfattade meningar om de där härliga stället blev hyfsat bekräftade.. Min handläggare tyckte att jag skulle söka jobb internationellt och tvingade mig att söka två jobb på annan ort, allt för att att skrämma iväg en från det där jävla stället. Hoppas min jobbsituation löser sig så att jag slipper allt vad som har med arbetsförmedlingen att göra!

Min slutsats blir alltså; ni med heltidsjobb och schema - sluta klaga och var glada över att ni har ett jobb!!!

/ B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0