Vakna kroppen, vakna!

Att vara gravid var sjukt mysigt. Att se magen, med det lilla livet i, växa och utvecklas, och att känna de små frisparkarna och inläggen var helt underbart. Förlossningen var sjukt smärtsam, men samtidigt helt magisk. Jag fascineras över människokroppen och dess förmåga att greja alla saker. Vilka jäkla urkrafter som finns i den! Så ut kom hon, vårat lilla underbara liv.

Men nu alltså, vad sysslar kroppsatan med? Jag tappar hår värre än en golden retriver som ska växla mellan vinter-och sommarpäls. Och stubben som äntrat hårfästet! Allvarligt! Den har skapat en stubb-lugg som skulle få vilken person som helst, som avgudar axelvaddar och åttiotalet i allmänhet, grön av avund.

Igår gjorde jag mitt första seriösa försök till löptur, och nog tog jag mig runt, men muskeljävlarna i benen satt och käkade mjukglass i bersan medans jag försökte vara duktig. Idag kan jag nästan inte gå. Man kan väl jämföra det med att mina lårmuskler verkar ha en sjuk hangover. Imorgon ska jag daska liv i dem igen. Nu ska min jäkla kropp få bevisa hur underbar & fantastisk den är! Gör mig bara vältränad. Typ igår!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0