What really mathers

Man blir alldeles matt av att surfa runt på sociala medier. Överallt försöker den ena efter den andra överträffa den andra vad gäller prestationer, materiella saker och relationer, med kommentarer som "åååh, vad du är duktig, fin, har fina grejer" som belöning.

Inte nog med att man ska hinna med sig själv, du bör även träna 5 ggr/veckan, ha kliniskt rent hemma, hinna med din hobby, jobba, träffa vännerna, shoppa för tio lök i månaden, hinna med barnens aktiviteter, sköta om barnen, få kvalitetstid med din andra hälft, vara en underbar mamma, laga nyttig och näringsrik mat, se snygg och respektabel ut, följa modetrender, ha ett fint hus med flådig inredning som gärna är dyr och av de hetaste märkerna.

Man blir ju smått matt! Jag är glad att jag är frisk, lycklig och har en underbar familj. I övrigt har jag för dagen dammråttor i hörnen, skitiga fönster, insett att jag har alldeles för lite pengar på kontot, flottigt hår, vräkt ett skrov, legat i soffan och myst med mina tre hela dagen samt spenderat hela dagen i mjukisdress.

Det är inte konstigt, tänker jag, att folk mår dåligt och har prestationsångest. Därför shoppar vi lite till, och postar ännu ett prettoinlägg på nätet.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0