Världens bästa hostmedicin?

Fick till min stora lycka tag i cocillana igår av en söt kompis. För er som inte vet vad det är så är det världens kanske bästa hostmedicin i alla kategorier. I vanliga fall alltså. Innan jag skulle nacka kudden i går kväll slurpade jag i mig 10 ml, vilket brukar göra mig lite sådär lagomt trött och hostfri (nu låter det som att jag tar detta jätteofta, men två gånger tidigare i livet har jag haft cocillana utskrivet och DÅ blev det så). Men tji fick jag denna gång. Kände inte av ett skit. Låg i det närmaste vaken mellan 23 och 05 och hostade lungorna ur led.

Hade ställt väckaren på 07.23 för att kunna ringa HC på morgonen och få hostmedicin utskrivet, men insåg kl 05 att jag inte längre visste vad jag skulle kräva för sort då hostmedicinernas rolls royce inte gav ett skit. Började googla på "världens bästa hostmedicin" och fann lite förvånande "mörk choklad" som etta på nästan varje sökträff.

Några engelska forskare har nämligen funnit att mörk choklad innehåller ett ämne som heter teobromin som sägs vara 3 ggr så effektivt mot rethosta som dyra receptbelagda mediciner. Steg genast upp och sökte igenom mitt lilla karraförråd och hittade till min stora lycka en förpackning. Tryckte i mig tre rutor och gick till sängs igen. Somnade och sov i fem timmar utan att hosta EN enda gång. Antingen är jag svag för placebo eller så funkar det faktiskt.

Så mitt tips till er torrhostare där ute där inget annat hjälper: ge mörk choklad en chans! :)

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0